Steve en Son gaan Down Under!

Kuranda!!!

Op onze laatste volle dag met de campervan, zijn we naar Freshwater gereden waar vandaan de trein zou vertrekken richting Kuranda. Deze treinreis van 1,5 uur schijnt de mooiste te zijn van de wereld! Ze hadden nog plek in de Gold Class dus we hebben ons lekker laten verwennen!

Onze wagon was half leeg, dus we konden onderweg alle kanten op!

Er kwamen allerlei snacks voorbij en lekkere bubbels.... Genieten!

Het uitzicht was werkelijk fantastisch en door de bochten heen zag je de hele trein gaan... gaaf!

Deze brug is gebouwd in 1890 en staat op 3 peilers. De trein reed langs de Stoney Creek Falls.

Het spoor is aangelegd vanaf 1888 om hout uit de bergen te vervoeren naar de vallei. De tunnels zijn met handgereedschap aangelegd en het aanleggen van het spoor heeft dan ook vele levens gekost.

Onderweg zagen we het regenwoud voorbij trekken met hoge bergen, echt prachtig!

Bij de Barron Falls hadden we een 10-minuten stop en konden we de waterval bewonderen. Deze was alleen niet zo groot als ik dacht.. ..

In Kuranda staat het mooiste treinstation die ik ooit heb gezien! Helemaal in het groene tropische woud, prachtig!

Kuranda zelf was een hippie-stadje die is uitgegroeid tot een heel toeristische plaats... niets voor ons dus eigenlijk! Maar we zijn er doorheen gelopen tot achterin het plaatsje waar je wel leuke straatjes had met allemaal winkeltjes gerund door echte hippies, lol!

We hebben er heerlijk Indonesisch gegeten, alvast een voorproefje....

We hebben Coconut Mamma gevonden, gerund door een Nederlandse dame, alleen hebben we haar niet gezien.. ..

We zijn terug gegaan met de Skyrail, over het oerwoud heen! Met zn tweeën in een gondel met een fantastisch uitzicht!

Veel foto's dit keer, maar het was ook zo mooi!!

We zijn deze laatste dag echt fantastisch doorgekomen! Morgen leveren we de campervan in en gaan naar een hotel aan het strand van Cairns....

Nog twee mooie kieviten voor onze 'deur!