Steve en Son gaan Down Under!

Eungella NP en omgeving

De omgeving werd mooier en mooier... we merken wel dat we in de tropische omgeving komen. Vandaag reden we langs prachtige bergen omgeven door suikerrietvelden! Van de 'snelweg' af zijn de wegen echt heel mooi om te rijden....

Ook hier weer overal treinwagons vol met suikerriet... het is oogsttijd!

Onderweg zagen we weer een fotogenieke Kookaburra zitten! Eigenlijk kijken ze chagrijnig....

We reden naar Eungella Nationaal Park. Dit park is slechts voor een klein gedeelte opengesteld voor publiek en in deze bergen kun je de vogelbekdieren spotten! Helaas moet je er een eind voor lopen waarschijnlijk.... met een campervan waren wij beperkt tot een kleine wandeltocht, maar met een prachtig uitzicht!

Langs dit wandelpad kwamen we een klein slangetje tegen, bruin/grijs en heel snel....

Respect voor Steve want over die weg in de verte heeft hij met een 7 meter lange campervan gereden!

En waren ook prachtige knalblauwe vlinders een mooie vogels! Eentje heb ik op de foto gekregen! Een groenstuitvliegenvanger (Google!!)

We werden tijdens onze lunch nog gestalkt!

En de eerste spin is gespot!!!

We reden na dit prachtige park richting Airlie Beach. En daar bleek dat we in de Whitsundays waren! Wat een gaaf blauw water!

We zijn eerst de boodschappen gaan doen voor een verblijf op de eilanden en daarna zijn we naar Shute Harbour gereden waar onze water taxi zal vertrekken morgen. Maar wat een vervallen zooi daar! Alles verlaten en achter hekken...

Bij de receptie van het park zeiden ze dat de cycloon Debbie alles had verwoest daar en dat bijna alle boten nu vanuit Airlie Beach vertrekken... Maar die van ons dus nog wel gewoon uit de haven.. we hopen er maar op!

Het park zelf is prachtig met veel natuur en nog meer vogels en andere dieren! We horen allerlei geluiden en ook een geluid als dat van een aap! Bleek dat het geluid te zijn van de Kookaburra!! Lol! De grote witte kakatoes vliegen hier ook rond (en krijsen vooral)

Ineens kwamen er heel brutale loopvogels voorbij lopen.... net grote Grutto's, het was een Australische Griel (wederom Google, lol)

Onderweg naar het toiletgebouw is het net of je door een jungle loopt! En ik voelde ineens een 'pok' tegen mijn enkel, dus ik kijk naar de grond.... zie ik een levensgrote pad zitten (blind waarschijnlijk)! Wow, zo groot zie je ze bij ons niet! Helaas bij terugkomst met fototoestel, was ie al weg.....

Morgen gaan we naar Palm Bay Resort en daar blijven we 3 nachten.... Het kan zijn dat het bereik van WiFi slecht is, en anders is er morgen weer een verslag ;-)

Oh ja, de Aussies zeiden al dat je hier in de zomermaanden niet moet zijn. Dat geloven we wel, we tikten vandaag al de 32 graden aan!!