Steve en Son gaan Down Under!

Cooktown!!

Vandaag zijn we richting het goudzoekersstadje Cooktown gereden via een omweg. Deze omweg is wel noodzakelijk als je geen 4WD hebt maar een logge campervan! In de bergen zag het er erg dreigend uit, zo richting Daintree Rainforest. Maar we reden er omheen en de wolken verdwenen!

De weg was prachtig en eindeloos!

Onderweg hebben we een kangaroe gespot, hele mooie kleine Bichenowastrilde vinkjes en een Australische Trap (loopvogel) aan de kant van de weg!

Cooktown doemde op aan het einde van de eindeloze weg.... het plaatsje zelf stelt echt niets voor! Wij vonden het politieburo nog het mooiste gebouw, lol!

Aan het einde van Cooktown zijn ze wel van alles nog aan het bouwen: infinitypool, aanlegsteiger voor cruises etc. Het uitzicht over de Endavour River was mooi!

We hadden een Caravanpark via email gereserveerd, maar kwamen er achter dat die geen zwembad heeft, dus zijn we een Big4 op gaan zoeken. Die zijn altijd goed en zo ook deze!! We hebben een heerlijke plek, ruim op het gras en een mooi aangelegd zwembad en hele schone keuken!

Morgen gaan we via dezelfde weg weer terug....