Steve en Son gaan Down Under!

Great Barrier Reef!!

Vandaag was één van de hoogtepunten van onze reis down under: snorkelen in het Great Barrier Reef! We gingen met de Poseidon vanuit Port Douglas de zee op, zo'n 72 kilometer!

We hebben bij het Outer Reef op 3 plekken gesnorkeld en dat was echt om nooit te vergeten!! Wat een unieke hele andere wereld is dat daar.... zo vreedzaam en prachtig!

Omdat er toch gevaar was voor stingers, kreeg iedereen een speciaal pak aan tegen steken van deze kwalleltjes want je ligt anders zeker 2 dagen in het ziekenhuis.... Het stond niet echt charmant, maar oke.... lol!

Ik had geen onderwaterfototoestel meegenomen, dus om een indruk te geven van wat we hebben gezien, heb ik nu een kleine impressie van Google gehaald:



Dit is de onderwaterwereld zoals wij hem zagen! Levend koraal (mensen die mij kennen weten dat ik speciale gevoelens daarover heb), echt vreselijk veel vissen in alle soorten en kleuren en maten en Steve heeft nog een Stingray kunnen filmen.... ik zwom letterlijk boven een ravijn van koraal en andere organismen en zag er van alles tussen leven.. ... wat zo ontzettend mooi en indrukwekkend!!! Dit moet echt beschermd worden.....

Ik kan mijn snorkeluitrusting wel verkopen, want dit is toch het ultieme! Over die uitrusting gesproken: we hadden onze eigen spullen bij ons en wij hebben een gezichtsmasker, gewoon echt ideaal! Je hoeft niet meer te kauwen op een stuk plastic pijp in je mond en je zicht is breder. We zagen mensen ook al reageren op onze maskers, hihi...

Morgen ga ik de beelden van de GoPro bekijken en zal ik mogelijk nog wat screenshots plaatsen van al het moois wat wij gezien hebben.

Toen we terug waren, vroegen een paar Nederlanders onze hulp met hun Maui camper. Nu ziet die camper er al veeeeel mooier uit en is zeker nieuwer! De mensen bleken trouwens de schoonouders te zijn van een collega van ons die wij kennen! Geweldig hè, aan de andere kant van de wereld!

s' Avonds zijn we bij de buren lekker wezen eten, het is een hotel. Het was wel even heerlijk om niet in een campingkeuken te hoeven koken en eten.


We houden ook zeker het nieuws in de gaten over de vulkaan op Bali... we hebben ons hotel in het veilige zuiden, maar we hebben ons wel al laten registreren bij het Ministerie zoals wordt gevraagd.... We hebben voor onszelf al een noodscenario klaar: gaat de vlucht niet meer, dan huren we een auto en rijden in een week tijd richting Melbourne.

Morgen richting Cook Town!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!