Steve en Son gaan Down Under!

Atherton Tablelands

Wow wat een dag!!! Vanochtend al heeeeeel vroeg werden we wakker van een lachende Kookaburra... die klinken als krijsende apen!! Google maar eens ;-) Maar omdat we zo vroeg waren, zagen we een prachtige zonsopgang over Mission Beach....

In deze omgeving komen de helmkasuarissen voor, prachtige grote soort emoe met een blauwe nek en een (soort van) helm op zn kop. We zagen er eentje lopen die de weg over stak! Helaas niet op de foto, maar een machtig gezicht! Ik heb ze pas nog in Ouwehand gezien en nu in het wild!

We reden vandaag een stuk door het binnenland, de Atherton Tablelands. Prachtig stukje natuur met groene golvende landschappen afwisselend met bergen en watervallen! Het klinkt idyllisch en dat was het eigenlijk ook..... suikerrietplantages wisselden af met bananenplantages

Bij Millaa Millaa reden we de Waterfall Circuit waar we 3 watervallen tegen kwamen: Millaa Millaa, Zillie en Ellinjaa Falls. De eerste was meteen ook wel de mooiste.... wat een setting!! Een poel met schildpadjes en varenbomen als natuurlijke parasols.... Wow!

Millaa Millaa Falls:

Zillie Falls:

Ellinjaa Falls:

We zijn blij de Malanda Falls gaan lunchen, best een mooi uitzicht..

We kregen weer andere wegbordjes te zien, nu moesten we uitkijken voor boomkangaroes! Helaas niet gespot, wel mooie huizen!

Daarna reden we over een hele lange rechte weg, alleen maar kleine bomen aan beide kanten en niks te zien verder. Behalve weer die rare soort klei-torens! We hadden ze al eerder gezien, maar deze waren wel erg hoog! Zouden het termietenheuvels zijn? Straks maar even Googelen, lol.

We kwamen aan in Port Douglas en dat is best een mondain dorpje met schitterende hotels en een hele mooie toegangsweg met grote palmen!

We hebben hier 2 nachten op Tropic Breeze Caravanpark een site, beetje hutjemutje, maar prima plekje.... we zijn naar het strand gelopen, dat ligt hier achter. 4 Mile Beach en erg druk (zul je op de foto's niet snel zien).

Morgen worden we opgehaald voor een hele dag Great Barrier Reef! Dat wordt een ervaring, want verschillende mensen hebben al gezegd dat de Poseidon (waar wij bij meegaan) erg goed is en dat ze naar het Outer Reef gaan waar ze licentie hebben om te komen. Dus niet druk met andere toeristen! Ik ben erg benieuwd.....