Steve en Son gaan Down Under!

Going north

Vanochtend begon al lekker.... de campervan wilde niet meer van de handrem af.... alweer..... maar nu hielpen losse stekkertjes niet meer. Dus de hulpdienst van Maui gebeld en maar hopen dat het kon worden opgelost. Gelukkig wel dus!! Telefonische hulp gehad en hij deed het weer! Dus onderweg richting het noorden! Moet alleen niet echt vaak gebeuren dit.... slecht voor de relax-modus....

Ik had dit keer niet echt een planning, dus zijn we richting Bundaberg gereden en daar een kustplaatsje Bargara bezocht. Het leek wel een lavakust met al die zwarte rotsblokken!

Heb iets verderop in Burnett Heads nog een vogel gespot die niet al te moeilijk is voor Kel, lol!!

Het gebied zelf is agrarisch met suikerriet plantages, compleet met allemaal treinrails naar de plantages toe, een heel netwerk. En ook heel veel Macademia-gaarden! En hier zagen we de kenmerkende rode grond van Australië.

Onderweg zag ik ineens 3 kleine kangaroes zitten!! Eindelijk..... Daarna zijn we richting een campsite gereden aan een rivier en een gratis site. Het is Calliope river campground en erg mooi!

Heerlijk om self-containing te zijn! Nadat we ons gesetteld hadden, en daar krijgen we ervaring in, zijn we naar de rivier gelopen. Weer andere vogels gespot!! Nog steeds geen enge dieren!!!!

Dit zijn de grote zilverreiger en een slijkekster.

Maar enge dieren zitten er kennelijk wel! En er zwommen gewoon mensen in de rivier.... die zijn gek!!!

Morgen ook niet echt een doel... Waarschijnlijk door het Nationaal Park Eungella. Het wordt weer een verrassing!!

Kel

Pino! Deze was niet moeilijk?