Steve en Son gaan Down Under!

Achterland van Brisbane

Vanochtend zijn we met goede moed vertrokken richting Brisbane. We zijn niet echt fan van stadsrijden met deze camper, dus we namen de snelste route, de tolweg! We hadden bij Maui al een account aan laten maken, want hier moet je binnen 3 dagen online betalen. Gelukkig waren we zo de stad weer uit, misschien scheelde het dat het weekend is. We gingen daarna op zoek naar toilet chemicaliën... gevonden, in een grootverpakking.... ach ja.... die hele camper is groot, lol!

We hadden de navigatie ingesteld op Beerburrum waar we een mooi uitzicht zouden hebben op de Glass House Mountains! Deze 10 vulkaantoppen die in het verder vlakke landschap uitsteken, hebben hun naam gekregen van James Cook in 1770. Het is wel een prachtig uitzicht!

De weg naar dit uitzichtpunt was overigens ook weer betoverend....

Daarna kwamen we op een lange weg richting Harvey Bay en omdat het land heel stoffig is en Steve last daarvan krijgt met zijn ogen, wilden we wat vaker stoppen. En op zo'n ongeplande stop kom je de meest vreemde plekken tegen.. ... Zoals Gember-land! The Ginger Factory had wel een mooi restaurant, dus zijn we lekker gaan lunchen (en ik heb toch maar de gember van mijn broodje zalm gehaald, lol)

Aangekomen in Harvey Bay had ik van tevoren al een campsite gereserveerd (want de eerste pogingen om ergens te boeken lukt niet omdat alles al vol was). Ik kwam een Discovery Park tegen die nog vrij was! Hier hebben we de camper gestald en zijn we ons gaan oriënteren op een Whalewatch-cruise! Maar er was een partij herrie om ons heen van vogels, niet normaal! Bleken het regenbooglories te zijn! Prachtig, maar krijsen joh!! En het zijn er ook niet weinig.....

Ook zat er een klein zwart-wit vogeltje in dezelfde boom, een tuinwaaierstaart (Willie Wagtail).

Verder met onze zoektocht naar een Whalewatch-cruise heb ik bewust gekeken naar de Whalesong. Deze werd door het ANWB-boek en door onze reisorganisatie getipt. De dame bij de receptie had gezegd dat het niet veel uitmaakt met welke je gaat, want de walvissen zijn momenteel heel actief aanwezig! Cool!!!

Toch hebben we gekozen voor de Whalesong, omdat we de middagcruise wilden doen, het koelt toch nog behoorlijk af 's nachts en in de middag is het echt warm. Dus gaan we op het heetst van de dag de zee op en cruisen tot zonsondergang.....

Ik ben echt heel benieuwd!!!