Steve en Son gaan Down Under!

Gold Coast

Vanochtend vertrokken richting Byron Bay over de Pacific Highway. Wat een rampweg is dat zeg! Echt bijna de hele weg is één grote bouwput! Overal omleidingen en vertragingen... echt werkverschaffing want er zijn op dit moment dus heel veel wegen- en bruggenbouwers aan het werk! Hele lelijke en saaie weg dus zijn we er bij Grafton maar even afgegaan. Grafton is de garden city en beroemd om zijn bloesembomen. We zijn in het goede seizoen dus wilden we dat wel zien.

Het is een heel mooi rustig plaatsje met mooie huizen en even mooie tuinen!

Terug de snelweg op zagen we een hele vreemde wolk. Voor wie de film Independence Day heeft gezien, je verwacht ieder moment een ruimteschip!

Byron Bay is een levendig stadje wat tot voor kort een rustig vissersdorpje was tot het toerisme de mooie stranden ontdekte... En prachtig zijn ze!!

Omdat het niet zo gek ver meer was naar de Gold Coast, besloten we om verder te rijden en zo feitelijk een dag winst te pakken! Gold Coast zou onze volgende bestemming zijn na Byron Bay.... We reden via Miami en Surfers Paradise. Alles hier ademde de sferen van Florida! Een mix van Miami, de Keys en de villa's aan de waterkanalen.... Zelfs het strand deed ons aan Miami Beach denken!

Ik had een mooie campsite gevonden via onze navigatie: een Big4 die dus korting oplevert via Maui Camperverhuur.... We kregen een mooie plek.

En de grootste verrassing en even een eureka-momentje: naast onze camper in de boom zit een heuse jonge wilde Koala! Ik heb nu kramp in mijn nek, maar heb wel een hele mooie foto kunnen maken!! Wat een schatje hè!

We blijven 2 nachten op deze hele mooie campsite, want morgen gaan we naar een pretpark: Dreamworld!!..... even een dagje niet rijden, maar fun!!

Bianca

Gaaf!!