Steve en Son gaan Down Under!

Blue Mountains

Maandagochtend gingen we met de gewone stadsbus richting Maui Camperverhuur. Dat was al een avontuur op zich tussen de werkende Aussies! Bij Maui verliep alles soepel, kregen een upgrade naar een 6-persoonscamper! Een enorm ding eigenlijk! En toen gingen we onderweg! Eerste prio waren de boodschappen en nadat we werkelijk alle vakken in de camper hadden opgevuld gingen we richting de Blue Mountains...

Daar zijn we bij Scenic World beland waar we een kabelbaan konden nemen, het steilste treintje van de wereld naar de vallei en met een skyrail weer terug omhoog. Prachtige uitzichten! Zeker op de vallei en de beroemde Three Sisters! En onze eerste Kakatoe gespot...

Helaas hebben ze zo'n droge winter gehad hier, dat de watervallen bijna droog staan... heel jammer voor een waterval-freak als ik!

We zijn daarna op zoek gegaan naar een overnachtingsplek. We hadden nog vol stroom dus het kon op een gratis campsite. En die hebben we gevonden hoor, Blackheat Glen Reserve ! Prachtig!! En het was werkelijk waar echt aardedonker! En erg koud.... zo diep in een vallei in de bergen! De dekbedden waren gelukkig lekker warm.....

De volgende dag gingen we maar gewoon op weg.... dwars door een prachtig regenwoud!

Was nog een ongeluk gebeurd onderweg, dus in een klein stukje file hebben we uitgebreid gekeken naar de fraai gekleurde politieauto...

Een volgende overnachtingsplek was een uitdaging en eigenlijk waren we het zoeken en rijden ook zat, dus zijn we beland bij een redelijk bezette gratis campsite aan een rivier... maar het bleek werkelijk prachtig uitzicht te hebben met een betoverende zonsondergang!!

In de bergen bleek een aardige bosbrand te woeden!

Helaas hebben we nog geen levende kangaroe gespot, wel tientallen dode aangereden exemplaren! En het waren niet de kleinste!!

Morgen willen we niet zo ver rijden, dus Coffs Harbour wordt ons doel! En dan dit keer wel aan het stroom geplugd en een douche, want 2 nachten zonder is wel max.... Helaas bleek de camper ook een beetje afgeragd te zijn, ook al is ie 1,5 jaar oud... onderweg stonden we bijvoorbeeld ineens met een handrem die niet meer uit wilde....het plastic omhulsel zat ook aan elkaar met tape! Gelukkig vonden we een los soort stekkertje die we ergens in duwden en hij deed het weer (zo leer je iets van autotechniek, lol)! Het gebruik van water is ook beperkt, omdat de toevoer van het water overloopt..... We vragen ons ook een klein beetje af of we het wel erg leuk vinden met een camper tot nu toe! We zijn toch ook heel erg gebonden aan de lengte van dit ding...... Gelukkig zijn we wel al helemaal gewend aan links rijden!

Maar goed, morgen weer een dag!