Steve en Son gaan Down Under!

Down Under!

Vliegen met Korean Air is echt geen straf! Heel vriendelijk personeel (Aziatische schoonheden), een supernieuw vliegtuig en lekker eten. Alleen hebben ze nog steeds niks uitgevonden voor mensen die echt NIET kunnen slapen in zo'n ding, zucht.... nu heb ik een Fly Legs Up gekocht (Google maar eens) en dat zat echt heerlijk met de voetjes van de grond! Aan boord hadden ze ook slofjes voor vieze toiletvloeren, geweldig. Steve vond ze wel lekker lopen.....

We zijn nog nooit ergens een land zo snel binnengekomen als Australië! Geen stempel in mijn paspoort, geen visum laten zien, geen controles... stonden we ineens buiten! Hahahaha, en wij alle nootjes in het vliegtuig gelaten, zonde.

We kwamen een Vodafone-shop tegen, dus meteen een prepaid gekocht voor de MiFi. Maar hij werkte nog niet echt, dus deed de dame de SIM in mijn telefoon om te testen. Afijn, SIM in mijn telefoon laten zitten en richting de trein, ik zou het later wel uitzoeken. Bleek achteraf dat ze het malletje voor de Micro-SIM had weggegooid, dus nu paste de Nano-SIM niet meer in de MiFi..... zucht, muts!

Na een Opal-kaart te hebben gekocht voor het OV zijn we met de trein naar het hotel gegaan, Vibe Hotel aan Elisabeth St. Gelukkig konden we, om 08.00 uur 's-ochtends, al op de kamer! Dus hebben we heerlijk onze vliegnacht ingehaald tot een uur of 3. En ondanks dat we morgen echt de stad in gaan, zijn we einde van de middag alvast naar Hyde Park gelopen. Daar hadden we onze eerste kennismaking met de Australische stadsduif: de Ibis!

We zijn maar ergens heen gelopen en kwamen uit bij de Sydney Sky Tower (ook niet over het hoofd te zien).... Strakblauwe lucht trouwens in Sydney met 18 graden.

En daar hadden we ook onze eerste ervaring met de Foodcourts!! Wow, megagroot en allemaal kleine restaurantjes.... We konden gewoon niet kiezen! Het werd Aziatisch met een heerlijk glas bier.

Hierna naar een JB winkel gegaan om een nieuw malletje te kopen om de SIM in de MiFi te krijgen. Uiteindelijk gelukt!! Nu maar hopen dat dat ding het gaat doen, maar voorlopig na wat tests ziet het er goed uit....

Naast ons hotel zit een drankenwinkel (lol). Nu vinden we het bier niet echt goedkoop hier, dus zullen we 's-avonds wat meer aan een wijntje gaan zitten deze campertrip. Maar voor nu, op de kamer, is een biertje even prima! We gaan vroeg slapen en morgen gaan we Sydney verkennen! We hebben al kaartjes voor de Big Bus ;-)