Steve en Son gaan Down Under!

Walvissen spotten!

Vanochtend hadden we de tijd voor onszelf.. .. bij het zwembad gelegen en heerlijk relaxed richting een strand gewandeld en weer een mooie vogel op de foto gekregen (naast de hele mooie Lori)

Dit is de blauwwanghoningeter....

Vroeg in de middag werden we opgehaald door een busje van de Whalesong en reden we naar de haven van Hervey Bay. De Whalesong is een mooie catamaran en we waren maar met hooguit 20 mensen aan boord! En bovenop het achterdek waren we alleen, cool!!

We voeren langs het prachtige Fraser Island!!

Ik had er een hard hoofd in of we walvissen gingen zien. We kwamen een moeder met kalf tegen die aan het 'loggen' waren.. .. aan het slapen dus aan de oppervlakte. Tot we in de verte echt veel activiteit zagen! Spuitend water en klappen op het water door machtig grote vinnen!!

We voeren er naartoe en het bleken zeker wel 3 mannetjes te zijn die elkaar aan het opstoken waren.. .. echt zo gaaf!! En ze sprongen zeker bijna het water uit zo hoog!!! Nog nooit zo iets machtigs gezien..... de foto's zeggen genoeg:

Ja, dit was echt zo de moeite waard!!!

Vanaf morgen geen vaste planning tot aan donderdag..... We zien wel waar we landen!!

Kel

Echt super man! Enne, zijn jullie stille vogelaars ofzo? Hoe weten jullie al die namen toch??

Bianca

Gaaf!!