Steve en Son gaan Down Under!

1e tussenstop: Zuid-Korea!!

Woensdag middag werden we heel lief en spontaan door onze buurman naar Rotterdam CS gebracht en waren we binnen een half uur al op Schiphol met de InterCity Direct! Op Schiphol wat tijd doorgebracht in de Heinekenbar, met gratis bier want we moesten lang wachten omdat het bier op was, lol!

Op de vlucht zaten we 2-zits Economy Comfort, zeker wel relaxt in een grote 747, met vooraf bestelde maaltijden en Steve ontving zijn nieuwe Bose koptelefoon. Blij als een kind (maar nog steeds niet slapen.....)

Op het scherm zagen we dat we met een grote boog om Noord-Korea heen vlogen...

Maar uiteindelijk zijn we veilig geland en hebben we voor het eerst voet gezet op Aziatische bodem! Ook hier de nodige vingerafdrukken en foto om door de Costums te komen en dan nog het halve vliegveld af op zoek naar de koffers.... Maar we hebben ze! Ik had vooraf al gekeken waar de shuttles stopten en zo waren we ineens dus in Seoul!!

Het Nest Hotel zag er op internet goed uit met een zwembad en restaurant en mooie kamers. Bij inchecken kregen we een upgrade naar zeezijde, geweldig! Het uitzicht is wel cool, de vliegtuigen hebben hun aanvliegroute aan deze kant, dus Steve zit alweer te 'spotten'.

We dachten, lekker biertje doen en bij het zwembad zitten!! Nou...... een biertje kost hier al gauw €7,50 en bij het zwembad mogen zitten op een bedje *en ook nog het zwembad in mogen* kwam op zo'n €35 pp.!! Hmmmmm..... Daar had ik dus niet naar gekeken. Gelukkig zijn de 4 flesjes water complimentary en had ik nog wat chips en drop.... Afijn, de rest van de vakantie zal beter gaan maar nu vult het de maag!

Op vrijdag zijn we al vroeg op het vliegveld.... uiteraard ging de self-service check in niet goed bij het paspoort van Steve, dus in de rij bij de servicebalie. De eerste rij van velen, want later bleek dat onze paspoorten en boardingpasses wel 4 keer werd gecheckt! Ze willen zeker weten dat we weer weggaan, lol! Oh, en de powerbanks moesten uit de koffer.... Nu relaxed de Asiana Airlounge in met eten en drinken erbij (eindelijk een lekker koud en gratis biertje)! En het lange wachten kan beginnen.... Het is nu 13:30 en onze vlucht gaat om 19:15. Op deze vlucht van Korean Air zitten we helemaal achterin op een 2-zits!! Het tijdsverschil met Sydney is maar een uurtje, dus de jetlag hebben we al gehad..... Nu alleen de nachtvlucht nog doorkomen....